Skip to content

Nieuwe biologische aanwinst in het Vega-schap: The Veggie Lovers

Het Vega-schap heeft er een aanwinst bij: The Veggie Lovers. Het merk met verschillende vleesvervangende producten van Future Food Group heeft een upgrade ondergaan. Niet alleen met een vernieuwde, frisse look & feel, maar ook door volledig over te stappen op een biologische receptuur. Hiermee komt er een nieuwe categorie producten beschikbaar voor foodservice en retail binnen de EU. Tijdens Biofach, 26-29 juli, zullen de vernieuwde, gezonde en vooral smakelijke producten van The Veggie Lovers geïntroduceerd worden.

Future Food Group is sterk in de ontwikkeling en productie van vleesvervangers, van idee tot realisatie, zowel voor haar eigen merken, als voor derden. Na de productie van een lijn vleesvervangers voor biologische groothandel Udea, heeft Future Food Group de ontwikkeling van deze soort producten voortgezet, om de vegetarisch biologische markt in de gehele EU te benaderen.

Fleur van den Akker, productontwikkelaar bij Future Food Group: “De biologische en vegetarische consument beweegt zich in een nichemarkt, maar moet naar ons idee wel bediend worden en voldoende keuze hebben. Met The Veggie Lovers openen we een nieuwe categorie binnen voeding. De verschillende producten zijn smakelijk en gemakkelijk te bereiden. The Veggie Lovers leent zich ook prima voor consumenten die zich niet direct met deze nichemarkt vereenzelvigen. Dit maakt dat het merk breder inzetbaar is.”

Biologisch, duurzaam en gezond

Het assortiment van The Veggie Lovers bestaat vooralsnog uit 12 producten, waaronder: vegetarische biologische ‘pulled beef’, ‘rundstukjes’, kipstukjes’ en bekende items als varianten op een burger en kipschnitzel. Uiteraard zijn de producten gemaakt op basis van biologische en natuurlijke ingrediënten. Hierbij wordt ook naar de herkomst gekeken. “We gaan voor lokaal en duurzaam om onze ecologische voetafdruk zo laag mogelijk te houden. Zo wordt onze soja geteeld in Oostenrijk. Daar komt bij dat 85 procent van de energie gebruikt tijdens productie ervan hernieuwbaar is,” aldus Van den Akker.

Future Food Group is erop gebrand om gezonde producten te vervaardigen. Het assortiment van The Veggie Lovers vormt daarom een goede bron van vezels, is rijk aan eiwit en arm aan verzadigde vetten. Zo wordt bijvoorbeeld alleen ‘high oleic’ zonnebloemolie gebruikt. Fleur van den Akker legt uit: “Dit type olie bevat veel omega-9, een enkelvoudig vetzuur dat past in een gezond voedingspatroon.” Voor extra smaak worden daarnaast alleen enkelvoudige kruiden en zelf samengestelde kruidenmixen gebruikt.

Frisse & aantrekkelijke uitstraling

Het nieuwe jasje van The Veggie Lovers heeft een aantrekkelijke uitstraling. Een fris roze achtergrond en groene bladeren vormen de basis. Fraaie productfoto’s maken de verpakking af. De kleuren vallen lekker op in het productschap. Voor het versschap bestaat de verpakking uit een gesealde  plastic tray, deels voorzien van een kartonnen sleeve, waardoor de inhoud goed zichtbaar is voor de koper. Voor het assortiment in het vriesvak zijn kartonnen doosjes beschikbaar. Het duurzame karakter van The Veggie Lovers wordt doorgetrokken in de verpakking. Deze bestaat uit FSC-gecertificeerd karton en gerecycled plastic, is daardoor goed te scheiden en volledig recyclebaar.

Lancering tijdens Biofach (26 - 29 juli, Nurnberg DE)

De wereld kan voor het eerst kennismaken met het vernieuwde ‘The Veggie Lovers’ tijdens Biofach in Nurnberg van 26 tot 29 juli. Future Food Group is te vinden bij stand 5-133. Productontwikkelaar Van den Akker legt uit dat er bewust is gekozen voor de lancering tijdens Biofach: “Niet alleen omdat de beurs op organic food is gericht, maar ook omdat deze in Duitsland plaats vindt: de markt waar wij ons als eerste op willen focussen. Al zijn geïnteresseerden uit andere landen natuurlijk ook welkom onze producten af te nemen, onze verpakkingen kunnen uiteraard naar elke gewenste taal en landelijke etiketteringsregelgeving worden aangepast.”

Over Future Food Group

Future Food Group staat voor het eten van de toekomst. De organisatie speelt in op de wensen van de consument in deze dynamische en snel veranderende wereld. De focus ligt op het produceren van gezonde & duurzame vlees -en visopvolgers die niet van echt te onderscheiden zijn, gebruikmakend van innovatieve technieken en natuurlijke ingrediënten.

De ontwikkeling en productie van biologische vegetarische vleesalternatieven kent extra uitdagingen. Zo worden bepaalde bind- en hulpstoffen niet gebruikt. Desondanks slaagt Future Food Group erin smakelijke producten te maken. Ook toonde het bedrijf eerder al, met een kant-en-klare plant-based beef Wellington, in staat te zijn om met vleesvrije producten te kunnen komen waar anderen er (nog) niet in slaagden om een goed alternatief te vervaardigen. Future Food Group bewijst hiermee een geschikte partner te zijn voor food-organisaties die een specifieke vraag graag beantwoord zien in een concrete productoplossing; van ontwikkeling tot productie en verpakken.

Geïnteresseerd in the veggie lovers voor in uw assortiment?