Moving Mountains, bekend van plantaardige burgers en hot dogs, is continu bezig met de ontwikkeling van verschillende alternatieve vleesproducten. Na recentelijk een sausage te hebben gelanceerd, is nu ook de No-Pork Burger beschikbaar voor de markt. Waar de standaard burger van Moving Mountains de plantaardige tegenhanger van een runderburger is, is de No-Pork burger zoals de naam al weergeeft het alternatief voor een varkensburger. Op de Horecava, reageerden bezoekers enthousiast op hun kennismaking met dit nieuwe veganistische product.

Het ultieme doel van Moving Mountains is het creëren van vleesvervangers die niet alleen populair zijn bij vegetariërs en veganisten, maar die ook door flexitariërs en vleesliefhebbers gewaardeerd worden. Om dit te bereiken ontwikkelt Moving Mountains producten die qua uiterlijk, smaak, geur en bite zo dicht mogelijk in de buurt van dierlijk vlees komen. Naast de plant-based burgers, hot dogs en sausage komt daar nu de No-Pork Burger bij. Jan Zandbergen is hiervoor de EU distributeur.

No-Pork Burger
De  standaard burger van Moving Mountains is een plantaardige vervanger voor runderburgers. De structuur van de Moving Mountains® No-Pork Burger weerspiegelt daarentegen de smaak en textuur van varkensvlees. De No-Pork Burger is volledig op planten gebaseerd en bevat natuurlijke ingrediënten waaronder oesterzwammen en bieten. De No-Pork Burgers bevatten geen cholesterol, zijn vrij van hormonen en antibiotica en zitten vol plant-proteïnen. De No-Pork Burger is verkrijgbaar in formaat van 113,5g en een kleinere variant -ook wel ‘sausage patty’ genoemd-  van 56g. De No-Pork burger kan als klassieke burger geserveerd worden en als alternatief voor consumenten die de smaak van varken prefereren.

Moving Mountains was aanwezig op de Horecava (13-16 januari, RAI Amsterdam) en kende flinke toeloop naar hun stand. Bezoekers konden alle plantaardige producten van het Moving Mountains assortiment, inclusief de nieuwe No-Pork Burger, proeven en waren aangenaam verrast. Enkele gehoorde opmerkingen:  ‘Plantaardig? Serieus?’, ‘Ik ben geen veganist, maar vind het interessant om minder vlees te eten en op deze manier is dat een goede oplossing. Je hebt dezelfde smaak, dus waarom niet?’ en ‘Ik vind de bite heel lekker. De textuur en die smaak is heel goed in de mond.’

Moving Mountains populair
De populariteit van Moving Mountains en haar producten neemt toe. Vandaar dat Moving Mountains zich niet langer alleen focust op restaurants, maar ook op de retail zodat consumenten ook thuis kunnen genieten van deze plantaardige producten. Meer en meer nemen EU retailers de producten van Moving Mountains op in hun assortiment. Zo is de nieuwe No-Pork burger onlangs opgenomen in het assortiment van de Britse supermarktketen Sainsbury’s. En sinds begin dit jaar zijn de plant-based Moving Mountains burger en sausage bij Jumbo in Nederland verkrijgbaar. Het is een kwestie van tijd dat ook de nieuwe No-Pork burger in de schappen van supermarkten op het vasteland van Europa komt te liggen.