Productkennis

Niets is zo belangrijk als het kennen van het product dat je verkoopt. Uiteraard hebben de medewerkers op de productievloer kennis van het slagersvak, maar ook de sales managers zijn bekend met alle snitten.

Eventueel kan Jan Zandbergen samen met u als klant nieuwe producten ontwikkelen, afgestemd op uw wensen. Onze sales managers, voedingstechnologen en kwaliteitsdienst denken graag met u mee. Een andere receptuur, aanpassingen in het formaat zodat het product aansluit op uw bedrijfsprocessen, verpakking voorzien van uw huisstijl; elke specifieke vraag zien wij als een leuke uitdaging.

De kennis van het product gaat ook verder terug in de keten. Voordat Jan Zandbergen met een leverancier in zee gaat, wil het met eigen ogen hebben gezien waar het vlees vandaan komt, hoe de dieren leven en hoe het slacht- en verwerkingsproces gaat.

Marktkennis

De vleesmarkt is een dynamische wereld. Regelgeving, valutakoersen e.d. zorgen ervoor dat elke dag weer anders is. Bij Jan Zandbergen is deze informatie up to date en wordt er tijdig op ingespeeld.
Marktkennis gaat verder dan prijstechnische kennis. Denk ook aan het kennen van de infrastructuur en eetcultuur per land.

Het internationale commerciële team monitort de prijzen en consumentenvoorkeuren voortdurend en speelt daarop in. Dat uit zich bij de klantcontacten in het meedenken welk product het interessantst is voor de klant. Geen snelle verkoop van het beste of goedkoopste stukje vlees maar -op basis van actuele kennis- samen bepalen welk vleesproduct het best in het proces past en leidt tot meer rendement bij de klant.

Netwerk

Jan Zandbergen zit diep geworteld in de internationale vleesmarkt en heeft daardoor een breed netwerk. Van nauwe contacten met leveranciers wereldwijd en afzetkanalen in West Europa, tot bestuurslid van DMIA (Dutch Meat Import Association). Gevestigd in Veenendaal zitten we ook in de Foodvalley, dicht bij vele kennisinstanties en collega’s in food.

Partnership

Deze kennis delen onze medewerkers met u. Wij benaderen onze klanten proactief en denken met ze mee. Uw business is ónze business. Bij ons draait het om partnership met onze klanten. Door deze benadering zorgen wij voor winstoptimalisatie van uw organisatie.