Hoe het begon

Jan Zandbergen (1932 – 2015) begint in 1955 zijn eerste slagerij in Leiden. Als jonge ondernemer in hart en nieren koopt hij op de markt vee in en slacht dat zelf voor zijn slagerij. De zaken gaan goed en Jan Zandbergen breidt zijn ondernemerschap uit tot 18 vestigingen. Ook begint hij een handelsbedrijf om zo efficiënter te kunnen inkopen voor zijn eigen slagerijen en voor derden. Dit onderdeel groeit uit tot zijn core business. De tijd van zelf slachten is hiermee voorbij. Wel wordt een productieafdeling opgestart: een uitsnijderij van varkensvlees.

Groei tot wereldspeler

In oktober 1992 verhuist de onderneming van Jan Zandbergen naar Veenendaal. Voor de organisatie, die eigen distributie hoog in het vaandel heeft staan, is de centrale ligging van groot belang: midden in het land, midden in Food Valley. Bovendien biedt de nieuwe locatie voldoende ruimte voor groei, zowel voor productie, opslag als kantoorruimte. Met zijn persoonlijkheid, toewijding en zakelijk inzicht ontplooit Jan Zandbergen de organisatie en geeft het de aanzet voor de groei tot de wereldspeler die de organisatie vandaag mag zijn.

Nieuwe generatie ondernemers

In 2006 draagt Jan Zandbergen de leiding over aan zijn zoon Peter-Paul en kleinzoon Jochem Versloot. Betrokken volgt hij de stappen die de nieuwe generatie zet. Meer en meer maakt de organisatie de transitie van pure handel naar partnerschap. Meerwaarde door service verlenende diensten, concepten en maatwerk resulteert in groei in al haar facetten.

Om aan de groeiende vraag naar geportioneerde en/of bewerkte producten te voldoen, wordt in 2015 een nauwe samenwerking met Diviande aangegaan. Een niet te missen opkomst in de markt zijn plant-gebaseerde-proteïne producten. Begin 2019 neemt Jan Zandbergen BV voor het eerst alternatieve proteïne producten op in haar assortiment.

Kernwaarden

Vandaag de dag is Jan Zandbergen World-Wide Quality in Meat een internationale speler in de markt voor vlees en vleesproducten. Ons team vormt een heus kenniscentrum waarin elke medewerker zijn of haar eigen vakgebied en kennisexpertise heeft. Onze organisatie is groot geworden door flexibiliteit, klantgerichtheid en verantwoordelijkheid nemen voor alles wat je doet en belooft. Kernwaarden die geheel in het teken staan van de handelsgeest waar Jan Zandbergen ooit mee begon.